Sunday, June 18, 2017

Helix Rainbow Beanie

I haven't written a new knitting pattern for ages but I just found one that I never published and re-worked it to share with you. It's a colorful striped Rainbow Beanie and I decided to publish it now just in time to celebrate Pride Month.

Ich habe schon lange kein neues Strickmuster mehr veröffentlich aber ich habe ein Muster gefunden, das ich nie veröffentlich hatte und ich habe es überarbeitet um es nun endlich mit euch zu teilen. Es ist eine bunt gestreifte Regenbogen Beanie Mütze und ich dachte das passt ja ganz gut in den Pride Month.

The technique used for the striping is called Helix Knitting. Unlike usual you don’t change the color after every round but a few times in every round. So you prevent the lag between the stripes on the beginning of the rounds. The pattern is onsize but it's easily adjustable.

You can find all the download links here on my blog and on Ravelry.

Die besonders Technik, die für die Streifen dieser Mütze verwendet wird, nennt sich Helix. Es wird hier nicht wie üblichen nach jeder Runde die Farbe gewechselt, sondern mehrmals in der Runde. Dadurch gibt es keinen Versatz der Streifen am Rundenanfang.

Ihr findet alle Links zum Download hier auf meinem Blog und bei Ravelry.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...